İmamların Maaş alması ve Arkalarında Namaz Kılmak

İmamların Maaş alması ve Arkalarında Namaz Kılmak

Soru: İmamlık görevi yapan kimselerin, yaptıkları vazife karşılığında ücret/maaş almaları caiz midir? Yahut bu şekilde maaş alan imamların arkasında namaz olmaz demek doğru olur mu?

Cevap: İmamlık görevi bedeni olan bir ibadet olması hasebiyle, mahza bu görevin yapılması mukabilinde her hangi bir ücretin talep edilmesi kesinlikle doğru değildir. İmam Muhammed’in “Kitabu’l Asl” ında bu konuyla alakalı şöyle denilmektedir:

-“Müezzin veya imamın malum bir ücret karşılığında ezan okumalarını ve imamlık yapmalarını kerih görür müsün?

-(İmam Muhammed): “Evet ikisine bunu kerih görürüm. Cemaatin bu işe karşılık bu ikisine para vermeleri caiz değildir.”

-Şayet bu görev karşılığında para alıp onlara müezzinlik ve imamlık yapsalar?

-(İmam Muhammed): “ Namazları geçerlidir”… [1]   

İmam Muhammed’in şu ifadelerinden de açıkça anlaşıldığı üzere ücret şartıyla dahi bir kişinin imamlık vazifesini icra etmesi durumunda, kıldırılan namazın caiz olmaması söz konusu değildir. Şu kadarı var ki bu amel asla ve asla kerahetten hali değildir. Şu halde soruda ifade edilen maaş alan imamların arkasında namaz olmayacağını iddia etmek cehaletten neşet eden bir iddiadır. Kaldı ki bu gün imamlık yapan kimseler, devlet bünyesinde maaşlandırılmakta ve ücret almaktadırlar. Yani onların bu şekilde bir şart koşmaları da söz konusu değildir. Yine İmam Muhammed, naklettiğimiz yerin devamında “Cemaatin senede bir kez imamın şartı olmaksızın, ihtiyaçlarını karşılamak maksadıyla imam olan kimseye para toplanmasının güzel bir iş olacağını belirtmektedir.[2]

Demek ki mesele bu işi para niyetiyle yapıp yapmamakta, yani niyette bitmektedir. Bu bağlamda imamların devletten dahi olsa aldıkları ücreti yapmış oldukları vazifeye değil, mescidi beklemeleri ve havaici ile ilgilenmeleri gibi bir takım işlere saymaları uygun düşen bir tavır olacaktır. Allah en iyisini bilir…


Ömer Faruk Korkmaz


Dipnotlar:

[1] Muhammed b. Hasen eş-Şeybânî, Kitabu’l-Asl, 1/ 143 Alemu’l-Kütüb, Beyrut 1990 B.1
[2] eş-Şeybânî, a.g.e., a.y.

Paylaş, Haberdar Et:


Sual Cevap

Yazarın şu ana kadar yazılmış 24 makalesi bulunuyor.

Yazarın tüm yazıları için tıklayınız.
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 6 YORUM
  1. ahmed diyor ki:

    neyin savunmasını yapıyorsun turkiyedeki tüm mescidler dırardır ve oralara atanan murted imamlar kafir devleti savunur kafirlerin bayramlarını kutlarr bid,at ve sapıklılık içindeler namaz kıldıkları için para alırlar ve fasıkdırlar sen kalkmış millete hikaye okuyorsun doğruları yaz be adam sana ALLAHTAN KORKMANI TAVSİYE DERİM kıvırma islamı hakkıyla anlat yada SUSSSSS

    1. Yuksel diyor ki:

      Arkadaşım kul hakkına giriyorsun bütün imamları katıyorsun helalleşmen zor hakkı anlatan tevhidi anlatan şu sistem ve düzende Allahın hükümlerinin yok sayıldığını vaazlarında dile getiren tc kanunlarini kalben kabul etmeyin faiz zina miil piyango içki vs haramların yasalar ile korunduğunu dile getiren çok imam hatip kardeşim var hepsini katma he imamlıği para için yapan varmı elbette var ama hepsi değil rahmetli timurtaş hoca diyanet te vaiz idi onun sohbetleri ile büyüdük hiç eğri büğrü olmadı laik sistemi hep eleştirdi ve bu yüzden mahkemelerde yargılandı hapishanelerde eziyet gördü elelektrik verildi sen şimdi bu ve bunun gibi hocalara murdet diyorsun kul hakkına girdin

  2. zafer diyor ki:

    Bu iş ‘niyete’ kalırsa, hiçbir imam; “ben namaz kıldırdığım için para alıyorum” demez! Elbette, Diyanetin dediğini; mescitleri bekledikleri için para aldıklarını söylerler ama gel gör ki; namaz vakitleri dışında hemen hiçbir imamı camide göremezsiniz!!! Ya, laflamaya gitmişlerdir, ya da ticari alım-satıma!.. Kendimizi kandırmayalım: Allah’ın dininde, bu şekilde hem de dolgun maaşlarla din adamları bu şekilde beslenmez! üstelik Diyanetin aldığı bu kadar devasa bütçeye rağmen aziz dinimizin içi çürütülürken, memlekette münafık ve ateist sayısı artarken!.. Günümüzde ‘salâtın ikamesi’nde elbette, Peygamberimiz devrine dönmek çok zordur ama namaz ibadetini toplu halde ifa etme ameliyesi artık, toplumun iradesine bırakılmalıdır… tıpkı nasıl Aleviler kendi kendilerine cemevlerinde ibadetlerini yürütüyorlarsa, o şekilde olmalı… Üstelik toplumun belli bir kesimi devletin imamlara verdiği maaşa razı değiller zira, bir kamu hizmeti olarak görülen bu Diyanet hizmetleri halkın tümünden toplanan vergilerle yürütülüyor!

  3. Sinan diyor ki:

    Bırakın imanları din adamları ,ilahiyatçılar,prof lar dini çağdaşlaşma adına ne yapmışlar Kuran’ı anlama adına ne yapmışlar.12 asır önceki kurallarla insanlara hitap ediyorlar.Bir adim ileri gidemiyoruz

    1. Akif diyor ki:

      Aynen kardeşim.tam düşüncelerimi dile getirmissin.yazıkki bu cemaata halen önlerinde illa parayla tutulan bir imam olacak.hic birsey ogrenememisler

  4. mert diyor ki:

    İmamların parayla namaz kıldırması caiz değildir.

BİR YORUM YAZ