Musellem İslami İlimler Forumuna Hoş Geldiniz

Musellem İslami İlimler Forumu

Gönderen Konu: Oy vermek hakkında farklı bir veche  (Okunma sayısı 281 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ağustos 22, 2017, 08:44:19 ÖS
  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 24
  • Teşekkür: 1
    • Profili Görüntüle
Mekke'den Habeşistan'a hicret eden sahabeler, orda güvenli bir şekilde hayat sürerken Necaşi'ye birtakım azgınlar isyan ettiler ve onu tahttan indirmek istediler.
Bunu duyan müslümanlar, Necaşi'nin yenilmesinden çok tedirgin oldular, zira Necaşi onları çok iyi himaye ediyordu ve onun yerine gelecek olanın onun kadar iyi olup olmayacağından korkuyorlardı. Olayları yakından takip etmek için  Necaşi ile isyan edenlerin savaştığı bölgeye Zübeyir bin Avvâm'ı gönderdiler ki müslümanlara haber salsın.
Necaşi'nin muzaffer olması için dua ede ede ilerleyen Hz. Zübeyir, zafer haberini alınca müslümanların yanına koşarak: "Müjdeler olsun! Necaşi muzaffer oldu. Allah düşmanlarını yok etti. Hâkim olarak memleketine yalnız o kaldı", diye haykırdı.
Bu habere müslümanlar hiç sevinmedikler kadar sevinmişlerdi.(1)

Necaşi'nin müslüman olduğunu müslümanlar Habeşistan'dan ayrılırken öğrendiğini göz önünde bulundurursak(2) Hz. Zübeyir'in Necaşi için dua ettiği ve müslümanların onun zaferi için sevindikleri vakit Necaşi kafir idi, en azından müslümanlar bunu böyle  biliyorlardı.

Ol vakit, sahabeler bir kafirin tahtında kalıp batıl dinin hükümlerini sürdürmesini isteyip küfre mi düştüler? Ya da bir kafiri başka bir kafire tercih edip bir kafiri dost mu edindiler? Ve kafirlerden mi oldular?

Hayır! Bu rivayetlerde "ehven-i şerreyn"nin bariz bir delili vardır. Yani başka bir imkanı olmayan müslümanların daha az zararlı olan bir imkanı seçmelerinin delili vardır. Halbuki o seçilen hususun tercihi zaruret durumu haricinde küfür olacaktır, lakin başka imkanı olmadığından müslümanların onu tercih etmeleri zarurettendir.

Bu durumu günümüze uygulayacak olursak Bu küfür olan laik düzende, bu düzenin çizdiği sınırlar çerçevesinde hareket edecek olan bir yönetici seçmek elbette küfürden boş değildir. Lâkin günümüz müslüman kesimin başka seçimi ve kudreti olmadığından kendilerine daha az zarar dokunacak olan bir şahsı seçmelerinde, Necaşi örneğinde olduğu gibi, zarureten bir sıkıntı olmayacaktır. Belkide daha çok zararı dokunan birinin yönetim koltuğuna oturmaması için ve ondan İslam'a ve müslümanlara gelecek zararı defetmek için diğerini seçmek zorunlu olacaktır.

Bunları bir kenara koyacak olsak bile Rasûlullâh'ın sahabeleri Habeşistan'a göndermesi ordaki küfür düzenini Mekke'de ki küfür düzenine tercih ettiği anlamına gelmiyor mu?

Hamza Muhammed

(1) Heysemî, 6/27; Ebû Nuaym, Hilye, 1/115; Beyhakî, 9/9; Siver, 9/144; Hayâtu's-Sahâbe, 1/339.
(2) İbni Kesîr, Bidâye, 3/71; Heysemî, 6/29; Hayâtu's-Sahâbe, 1/342.


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20